Komu działkę w metaverse? HSBC wchodzi do wirtualnego świata blockchain!3 min. czytania

Jeden z największych banków świata angażuje się w rozwój branży metaverse (metawersum). HSBC, instytucja posiadająca aktywa przekraczające 3 bilionów dolarów, zamierza kupić wirtualną działkę na platformie The Sandbox i wykorzystać ją do interakcji z fanami gier i sportu, starając się zapewnić lepsze doświadczenia nowym i obecnym klientom.

  • HSBC kupił działkę na terenie metaverse The Sandbox, którą zamierza zagospodarować w celu nawiązania kontaktu z nowymi i przyszłymi klientami.
  • Gigant bankowości twierdzi, że dostrzega ogromny potencjał w tworzeniu doświadczeń klienckich poprzez tego typu platformy
  • Metaversum to wirtualny świat, w którym można pracować, uczyć się, zarabiać lub po prostu spędzać wolny czas

HSBC kupuje kawałek wirtualnej ziemi w metaverse od The Sandbox

HSBC, to jeden z największych na świecie dostawców usług bankowych i finansowych oraz drugi największy bank w Europie. Razem z The Sandbox ogłosił 16 marca zawarcie nowego partnerstwa, które otworzy społecznościom wirtualnym z całego świata nowe możliwości współpracy z globalnymi dostawcami usług finansowych i środowiskami sportowymi w metawersum The Sandbox.

Przełomowe partnerstwo pomiędzy The Sandbox i HSBC sprawi, że HSBC ma zamiar nabyć działkę LAND, czyli wirtualną nieruchomość od The Sandbox.

Jak twierdzi samo HSBC krok ten pozwoli otworzyć się na rewolucję Web3, czyli nowego Internetu. Konsumenci oczekują bowiem coraz bardziej zaawansowanych doświadczeń za sprawą decentralizacji oraz grywalizacji.

Wirtualne światy dostarczają użytkownikom interaktywnych doświadczeń, a wiele z nich opiera się na technologii blockchain. Szacuje się, że globalny rynek metaverse wzrośnie z 45,4 mld dol. w 2019 r. do kwoty 1,5 biliona dol. w 2030 r.

– Metaverse to sposób, w jaki ludzie będą doświadczać Web3, Internetu następnej generacji – wykorzystując technologie immersyjne, takie jak rzeczywistość rozszerzona i rzeczywistość wirtualna. W HSBC dostrzegamy ogromny potencjał w tworzeniu nowych doświadczeń za pomocą tego typu platform, które otwierają świat możliwości przed naszymi obecnymi i nowymi klientami oraz dla społeczności, którym służymy – komentował Suresh Balaji, szef marketingu w HSBC.

Jak na razie nie zdradzono ile UBS zapłaci za własną wirtualną działkę. Jak na razie najdroższym sprzedanym wirtualnym kawałkiem ziemi był ten zakupiony w listopadzie 2021 roku za 4,3 mln dol. Trafił on do Republic Realm, który odkupił nieruchomość od Atari.

Jak wygląda metaverse od The Sandbox?

Jako wiodący zdecentralizowany wirtualny świat, The Sandbox w pełni realizuje ideę metawersum jako ciągłej, współdzielonej przestrzeni cyfrowej, w której użytkownicy z całego świata spotykają się ze sobą.

HSBC dołącza do ponad 200 dotychczasowych partnerów, w tym Gucci, Warner Music Group, Ubisoft, The Walking Dead, Snoop Dogg, Adidas, Deadmau5, Steve Aoki, Richie Hawtin, The Smurfs, Care Bears, Atari, ZEPETO i CryptoKitties, którzy nawiązali współpracę z The Sandbox.

Metaversum osadzone jest w trójwymiarowej, przypominającej Minecrafta grafice, oferując graczom otwarty świat oraz własną kryptowalutę do realizowania codziennych płatności. Token SAND wyceniany jest na około 2,9 dol. Jego łączna kapitalizacja na poziomie powyżej 14 miliardów złotych sprawia, że jest to jeden z 40 największych tokenów w ekosystemie cyfrowych aktywów.

Własne wirtualne działki mogą być wykorzystywane do handlu, stakowania, ale również do budowania własnych konstrukcji. Możliwości są tak naprawdę nieograniczone. Problemem jest jednak próg wejścia: o ile każdy może założyć konto, to żeby zostać właścicielem najtańszej działki, trzeba zapłacić  co najmniej 3,5-4 ETH. W przeliczeniu na tradycyjną walutę, taje do kilkanaście tysięcy dolarów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *