40% posiadaczy kryptowalut nabyło je dopiero w 2021 roku3 min. czytania

kupno pierwszej kryptowaluty

Kryptowaluty nadal zmierzają w kierunku okołorynkowej adopcji, a baza ich użytkowników rośnie z każdym miesiącem. Dynamika powoduje „ucieczkę kapitału” z instytucji finansowych, ponieważ coraz więcej klientów przenosi pieniądze z tradycyjnych kont inwestycyjnych oraz emerytalnych. Chcąc lepiej zrozumieć zachowania konsumentów w odniesieniu do nawyków związanych z zakupem kryptowalut, spójrzmy na najnowszy raport firmy Paxos.

  • Większość respondentów nabyło swoje kryptowaluty w przeciągu ostatniego roku, jedynie co czwarty zrobił to wcześniej niż 3 lata temu.
  • Coinbase i PayPal to wśród Amerykanów najpopularniejsze metody kupna cyfrowych aktywów
  • Co drugi posiadacz bitcoina i jego pochodnych dokonuje transakcji przynajmniej raz w miesiącu.

Kryptowalutowa ankieta. Jakie pytania zadano i kto mógł się zakwalifikować?

Paxos przeprowadził ankietę wśród mieszkańców USA, którym zadano serię pytań w celu określenia ich nawyków związanych z kupowaniem kryptowalut:

  • Kiedy po raz pierwszy zakupiłeś kryptowalutę?
  • Gdzie kupujesz kryptowaluty?
  • Jak często kupujesz kryptowaluty i w jakiej ilości?
  • W jaki sposób finansujesz zakupy kryptowalut?
  • Jakie są Twoje plany na przyszłość związane z kryptowalutami?

Paxos przebadał ponad 1000 osób, które spełniały poniższe warunki jako właściciele kryptowalut: Musieli posiadać konto bankowe w znanej instytucji bankowej oraz dokonać zakupu kryptowaluty przed rozpoczęciem badania.

40% badanych nabyło swoje pierwsze kryptowaluty w ubiegłym roku

Chociaż kryptowaluty są z nami już od kilkunastu lat, to ponad 40% respondentów badania przyznało, że dokonało pierwszego zakupu cyfrowego aktywa dopiero w przeciągu ostatniego roku, a 31% w ciągu ostatnich 2 lat.

– Badanie wykazało również, że 62% z dużym prawdopodobieństwem kupi lub sprzeda kryptowalutę w ciągu najbliższych dwóch lat, co pokazuje, że większość nowych właścicieli planuje pozostać zaangażowana w ekosystem po dokonaniu początkowej inwestycji – komentuje Paxos.

W gronie platform najchętniej wybieranych przez Amerykanów do zakupu kryptowalut znalazły się Coinbase (21%), PayPal (20%), Robinhood (10%) oraz aplikacja Square (9%).

50% ankietowanych przynajmniej raz w miesiącu kupuje i/lub sprzedaje kryptowaluty

Ankieta pokazał również, że nabywcy kryptowalut nie siedzą z założonymi rękami po swojej pierwszej inwestycji, tylko starają się dokupować kolejne udziały lub sprzedawać obecne dosyć regularnie. Ponad 50% ankietowanych przyznało, że kupuje i/lub sprzedaje tokeny przynajmniej raz w miesiącu.

35% ankietowanych robi to 1-2 razy w miesiącu, 23% przynajmniej raz na tydzień. Natomiast 22% stawia na zakupy kilka razy do roku, a 20% raz na kilka miesięcy.

Właściciele kryptowalut przenoszą pieniądze, które tradycyjnie znajdują się na ich kontach oszczędnościowych i inwestycyjnych, na platformy kryptowalutowe. Dane sugerują, że indywidualni konsumenci postrzegają – i traktują – kryptowalutę jako inwestycję. Biorąc pod uwagę, że wyniki ankiety wskazały również, że większość właścicieli cyfrowych aktywów kupiłaby je chętnie za pomocą swojej podstawowej aplikacji bankowej, pokazuje to utracone szanse po stronie banków, które mogłyby zatrzymać klienta i jego środki, gdyby tylko zaoferowały szerszy portfel dostępnych instrumentów.

Co interesujące, aż 65% z ankietowanych należało do grupy tradycyjnych inwestorów, mając wcześniej do czynienia z rynkiem funduszy powierniczych lub rynkiem akcji. Tylko 34% z badanych odpowiedziało, że kryptowaluty to ich pierwsze narzędzie pomnażania kapitału i w zdecydowanej większości były to osoby młode.

– Podczas gdy wyniki ankiety potwierdziły, że „ucieczka kapitału” rzeczywiście ma miejsce, ponieważ większość właścicieli kryptowalut wyciągnęła środki z tradycyjnych kont, okazało się również, że dzisiejszy posiadacz bitcoina nie jest już early-adopterem. 40% respondentów badania stwierdziło, że dokonało swojego pierwszego zakupu aktywów cyfrowych w ciągu ostatniego roku, a 3 z 4 głównych platform użytych do dokonania tego zakupu były aplikacjami zaliczanymi do głównego nurtu usług finansowych w USA – podsumował Paxos.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *