Najważniejsze newsy tygodnia #982 min. czytania
Za nami kolejny tydzień. Nie sposób rozpocząć tego podsumowania od tego, co ogłosił Fed.
Fed rozpocznie obniżki stóp
Władze Fedu mają za sobą kolejne posiedzenie. Ponownie – jak można było przewidzieć – nie podniesiono stóp proc. Ważniejsze wnioski wypływają jednak z raportu, jaki opublikowano po spotkaniu urzędników. Wynika z niego, że – a dokładnie: z tzw. fedkropek – że władze monetarne USA zakładają, że w przyszłym roku będą już obniżać stopy proc. To zaś świetna wiadomość dla rynku.
Niższe stopy proc. oznaczają dostęp do tańszego kapitału i spadki na dolarze. To zaś powinno przełożyć się na wzrosty wycen kryptowalut.
Pamiętajcie, że bitcoina, ether i altcoiny możecie kupić na Ari10 Exchange.
Źródło: money.pl
JPMorgan stawia na ether!
W swoim raporcie bank JPMorgan wskazał, że to ether może okazać się czarnym koniem kolejnej hossy. Powód? Prace nad rozwojem blockchaina Ethereum.
Głównym katalizatorem [wzrostów] będzie aktualizacja EIP-4844, czyli Protodanksharding, która ma zostać wprowadzona podczas pierwszej połowy 2024 r. Wierzymy, że ta aktualizacja prawdopodobnie okaże się wielkim krokiem w kierunku poprawy aktywności sieci Ethereum, pomagając w ten sposób etherowi osiągnąć lepsze wyniki
– podali w dokumencie analitycy.
Źródło: The Block
ETF etheru może powstać, ale dopiero w 2024 r.
Trwają prace nad zatwierdzeniem ETF-ów nie tylko bitcoina, ale też etheru. O stworzenie tego ostatniego starają się Invesco i Galaxy. SEC przekazała teraz, że przedłuża termin podjęcia decyzji w sprawie ETF-a ETH do 6 lutego 2024 r.
Warto dodać, że kluczowe pozostaje jednak powstanie ETF-a BTC. Gdy taki fundusz pojawi się na rynku, start jego etherowego odpowiednika będzie formalnością.
Źródło: SEC
Google przygotowuje się do reklamowania ETF-ów bitcoina
Skoro jesteśmy już przy temacie ETF-ów, warto dodać, że Google przygotowuje się do umożliwiania ich emitentom promowania się na platformie firmy.
Stosowne zmiany w regulaminie Google wejdą w życie 29 stycznia 2024 r. i umożliwią wyświetlanie reklam od „reklamodawców oferujących Cryptocurrency Coin Trust skierowanych do [obywateli] Stanów Zjednoczonych”.
Przypominamy, że oczekujemy, że wszyscy reklamodawcy będą przestrzegać lokalnych przepisów obowiązujących na każdym obszarze, na którym emitowane są ich reklamy. Ta zasada będzie miała zastosowanie globalnie do wszystkich kont reklamujących te produkty
– dodało Google.
Źródło: blockworks.co